اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فصل و آدرس fasl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 22
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
آهنگ جدید امید افخم به نام «الانیا»

متن آهنگ امید افخم الانیا

هی میرم تو خودم تو خودم ای وای

هی میگم با خودم با خودم ای کاش

کاش الان پیشم بود اون

یکم زود رفت تو دلم موند پیش چشماش

ببین الان من تو تنهاییام

تو بگو بینم هنوز تو تنهاییات میکنی یادم

دلت اگه هنوز دل منو میخواد

تو بخوای اصلا الانیا جلو چشاتم

به تو میرسه پیر بشه این دل لعنتی حتی اگه از تو دلگیر بشهMusicdel | موزیکدل

یعنی میشه که چشام به چشای قشنگ تو باز خیره شه

ببین الان من تو تنهاییام

تو بگو بینم هنوز تو تنهاییات میکنی یادم

دلت اگه هنوز دل منو میخواد

تو بخوای اصلا الانیا جلو چشاتم

 

https://musicdel.ir/single-tracks/294179/

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

نویسنده : fasl56
تاریخ : یک شنبه 21 آبان 1402
نظرات
پخش و گزارش چیست؟


گفتار هنر تبدیل کلمات نوشتاری به زبان معنادار با لحن های مناسب برای تولید و انتقال ارتباطات و فناوری است، زمانی که یک گوینده دانش و درک کافی از زبان مادری و ادبیات آن داشته باشد. یک گوینده خوب شور کلمات و جملاتی که به مخاطبش داده می شود را به بهترین و زیباترین شکل نشان می دهد.

لازم به ذکر است که ارتباط گفتاری مهمترین رفتار و تعامل اجتماعی انسان است. اگر با دقت نگاه کنیم، متوجه می شویم که تفاوت انسان با دیگر موجودات زنده و حیوانات در این است که از طریق گفتار با هم ارتباط برقرار می کنند.

«گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن» عناصر اساسی ارتباط انسانی است.

نوع و لحن صدا و خصوصیات آن غریزی، ژنتیکی و خدایی است، اما نحوه سخن گفتن، آشنا به فن بیان و بلاغت. نه ژنتیک و شهود، بلکه مهارت‌ها و توانایی‌ها از طریق آموزش، تمرین و تجربه به دست می‌آیند، این آموزش مانند سایر علوم بهتر است در سنین نوجوانی و جوانی شروع شود، حتی در صورت استعداد و بهره‌وری ذاتی. مانند عشق و علاقه. در زمینه کلام و فن بیان و بیان به عنوان یک سخنران ماهر آموزش دیده است. صحبت کردن، مانند همه مهارت ها و تکنیک های زندگی، نیاز به آموزش مناسب برای بالا بردن و رشد صدا دارد.

انواع برنامه ها و گزارش های رادیویی و تلویزیونی:

پخش کننده: شخصی که در ایستگاه های مختلف رادیو و تلویزیون ارتباط برقرار می کند.

مجریان رادیو و تلویزیون: افرادی که در برقراری ارتباط با مهمانان، مطالعه مقاله و گاهی اوقات به عنوان گزارشگر نقش دارند که نیاز به هوش و مهارت بالایی دارند.

بازیگری پخش کننده: خواننده تبلیغات

گزارشگر ورزشی رادیو و تلویزیون: پوشش تاریخی رویدادهای ورزشی را ارائه می دهد و بینندگان و شنوندگان را در مورد رقابت های ارزشمند هیجان زده می کند.

کارشناس صدا و سیما: متخصصی که قادر به انجام و پخش مصاحبه های ویژه است.

میزبان بحث: فردی که مسئول برگزاری جلسات بحث و پرسش و پاسخ است.

مجری مسابقه و سرگرمی رادیو و تلویزیون - شخصی که مسابقه را جلوی دوربین کارگردانی می کند و فضای جذاب و جذابی را برای مخاطب فراهم می کند.

آیتم ساز رادیو  کودک و نوجوان: در برنامه های کودک و نوجوان، ارتباط با مردم و قسمت های مختلف برنامه را بر عهده دارد.

راوی (متن خوان): خواننده متون مرتبط با تصاویر تلویزیونی مانند گزارشگران خبری و برنامه های علمی.

بازیگر-مجری: بازیگری که بازیگری تلویزیونی (احتمالاً علاوه بر بازیگری) انجام می دهد.

گزارشگر و مجری: فردی که اخبار را برای بینندگان و شنوندگان می خواند و از تمرکز و مهارت بالایی برخوردار است.

خبرنگار هواشناسی: بیشتر آنها هواشناسان حرفه ای هستند که وضعیت هوا را به عنوان بخشی از اخبار گزارش می دهند.

گوینده و گزارشگر باید دارای ویژگی ها و حقوق روحی و روانی خاصی باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1- گفتار یک هنر است. برای موفقیت در این حرفه به اشتیاق نیاز دارید. این کار با همه زیبایی و شیرینی که دارد تلخی و ضعف زیادی به همراه خواهد داشت. پس باید اراده کرد تا همه این مشکلات به خوبی پیش برود.

2- ایجاد اعتماد به نفس: اعتماد به نفس به معنای تکبر و غرور نیست. هیچ اشتباهی نکن. در قدم اول، اعتماد به نفس با آرامش همراه است. بنابراین، شما باید آرام و خونسرد باشید. از عجله در برابر خشم و اضطراب بپرهیزید. اگر فردی مضطرب، عصبانی و غمگین هستید و نمی توانید از شر این صفات خلاص شوید، دست به این کار نزنید. اگرچه داشتن اولین چیزی مانند عشق به شغل صحبت کردن است، اما می توانید آرامش را در خود ایجاد کنید. اگر مشکلی پیش آمد، مراقب باشید و به خود بگویید: "این پایان دنیا نیست." نفس های عمیق قبل از شروع کار به شما کمک می کند تا آرامش خود را تقویت کنید.

3- خودتان باشید: اول از همه سعی کنید از دیگران کپی نکنید و از سبک خودتان پیروی کنید. زیبایی شخصی و زیبایی صدای خود را برجسته کنید. به خلاقیت درونی خود ضربه بزنید. به یاد داشته باشید که کلمات و احساسات مهمتر از ظاهر هستند.

4- لحن صدای شما باید حال و هوای متنی را که می خوانید منتقل کند. در این صورت ما این وضعیت را برای شنونده ارسال می کنیم.

5- باید به آنچه می گویید ایمان داشته باشید. به عبارت دیگر، اگر به آنچه می گویید اعتقاد ندارید، این عدم اطمینان را نشان ندهید. در غیر این صورت شنونده تحت تاثیر شما قرار نمی گیرد.

6- اگر هنگام صحبت کردن اشتباه کردید، آن را بپذیرید.

7- با شادی و شدت کار کنید

8- اگر مخاطبان شما مردم عادی هستند، باید آدم باشید و از به کار بردن کلمات و عبارات پیچیده پرهیز کنید.

9- برای مشکلات و حتی خطراتی که هر لحظه در کارتان پیش می آید آماده باشید.

10- به یاد داشته باشید که شما ارائه دهنده این برنامه هستید پس احترام زیادی قائل هستید. هرگز آن شکوه را از دست نده

11. سعی کنید در برنامه هایی که برای جذب بیننده بیشتر اهمیت دارد، داستان را صادقانه بخوانید. به این ترتیب مخاطب بهتر با شما ارتباط برقرار می کند.

شهادت

در میان تکنیک ها و حرفه های رسانه ای به ویژه رادیو، گزارشگری یکی از سخت ترین و فنی ترین حرفه هاست.

خبر نویسی، خبرنویسی، برنامه نویسی و... هر کدام سختی هایی دارند و مهارت می خواهند. اما گزارش تلفیقی از تمام تکنیک های رسانه ای است. خبرنگار به عنوان یک خبرنویس باید از حساسیت، اهمیت، تأثیر و ارزش اخبار آگاه باشد. مثل یک خبرنگار باید بداند خبر را از کدام مخفیگاه، به چه کسی و چگونه منتقل کند و سپس به چه معنا و شیوه ای به مخاطب برساند. در عین حال به عنوان یک برنامه نویس باید ارزش کلمات را بداند، ساختار جمله را بداند، مسیر تحقیق را بشناسد و بداند که چگونه متنی خواندنی، شنیدنی و دیدنی خلق کند.

گزارش حرفه ای نه تنها از نظر دانش و درک - که شرط اساسی و اجتناب ناپذیر این کار محسوب می شود، بلکه از نظر فیزیکی نیز دشوار است، به همین دلیل است که روزنامه نگار باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

1- آماده سازی:

هیچ خبری نمی تواند منتظر بماند تا یک خبرنگار بیاید و درگیر شود و موضوعات جالب و قابل گزارشی داشته باشد.

خبرنگاران باید دارای پیشینه خبری یا پیشینه جالب باشند، یعنی می توان از آنها انتظار داشت که بدون پیشینه خبری گزارش مقاله تهیه کنند. روزنامه نگاران نیز مانند آتشفشان ها باید همیشه آماده ورود به محل کار و پروژه باشند.

یک خبرنگار باید آمادگی جسمانی برای مواجهه با شرایط سخت داشته باشد، در مناطق زلزله زده کار کند، برای مدت طولانی در هوای سرد و گرم منتظر بماند، در شرایط سخت باشد، برای انجام کار گزارش دهی از مکان های زیادی در روز بازدید کند. بدنی سالم و ورزیده. ناتوانی خبرنگار در گزارش برای رسانه ها قابل قبول نیست. یک خبرنگار باید از نظر ذهنی آماده باشد تا هیچ غافلگیری نداشته باشد، باید بداند سوالاتش را کجا بپرسد تا جواب بگیرد و این نیاز به توانایی بالایی دارد.

2- در روز:

یک خبرنگار باید همیشه از اتفاقات و اتفاقات اطراف خود آگاه باشد. شما باید نسبت به مردم عادی فیلم و نمایش تماشا کنید، کتاب بخوانید، روزنامه بخوانید و غیره. خبرنگار باید خیلی بنویسد البته نه فقط برای پخش.

مطالعه بیشتر، پوشش بیشتر رویدادها و نوشتن بیشتر گزارشگر را برای موفقیت بیشتر در تهیه گزارش آماده می کند. حرفه جدید و نوساز جوهره این حرفه و شرط اول آن محسوب می شود و خبرنگار و خبرنگار باید آخرین اخبار را پیگیری و از آن مطلع باشند.

اما چگونه می توان آن را به روز کرد؟

به روز ماندن به معنای در جریان ماندن از امور جهانی، مناطق حساس جهان، خبرسازان و روندهای اصلی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. گزارشگری یک حرفه بی وقفه است، هر حادثه، هر خبری و هر گزارشی یک داستان جدید است. یعنی زمینه، پیشینه، عوامل و آثار آن با حوادث، اخبار و گزارش های قبلی متفاوت است. در نتیجه، نیازمند یک رویکرد مکتوب و روش پرداخت است.

3- شجاعت و ریسک کردن

گزارش گیری حرفه ای دشوار است. خبرنگار باید در رویدادهای اصلی رویدادهای ویژه شرکت داشته باشد. بیشتر اوقات، خطر در موارد غیرعادی است.

گزارش تخلفات، گزارش فعالیت قاچاقچیان، گزارش کارخانجات پوشاک برندهای معروف اروپایی، گزارش سوء استفاده مردم از اعتماد مردم و .... استقبال از داستان و گردهمایی باعث افتخار است. اثری که مردم عادی به آن دسترسی ندارند. وجود و فاصله گذاری جنگ ها و درگیری ها، بلایای طبیعی (زلزله، طوفان، سیل، آتشفشان و...) در متن.

علاوه بر این، هنگامی که شخص کاغذ، خودکار، ضبط و دوربین را حمل می کند و در میان مردم قدم می زند، به مقداری شجاعت و آمادگی نیاز دارد.

4- تسلط  گویندگان تلویزیون بر زبان و ادبیات:


گفتار از چند جهت با ادبیات متفاوت است. اما هر چه در ادبیات قوی‌تر باشیم، موفق‌تر خواهیم بود. گزارشگر باید آنچه را که دیده، کشف و به دست آورده است با زبانی جذاب و جذاب با مخاطب خود در میان بگذارد، هر چه ذهنش پر از کلمات، عبارات، ترکیب ها و نکات ادبی باشد، این انتقال روان و جذاب تر انجام می شود. .

شاید درست باشد که بگوییم مخاطب هم بی سواد است. اما باید این را نیز بدانیم که هر مخاطبی به راحتی می تواند مهارت ادبی را از بی تفاوتی تشخیص دهد.

در رادیو، جایی که خبرنگاران مستقیماً با مردم صحبت می کنند، تسلط بر سطح ادبی لازم است که تضمین کننده سخنرانی صحیح و زیبا باشد.

5- آشنایی با وسایل و ابزار فنی:

گوینده باید با کار با انواع وسایل و وسایلی که نیاز دارد آشنا باشد مثلا برای گزارشگر رادیو کار با دستگاه ضبط و ضبط صدا با کیفیت خوب و مناسب لازم و ضروری است.

6- مسائل بشردوستانه:

پیام های بدون جنبه احساسی، مذهبی و پوپولیستی جذابیت چندانی ندارند. گزارشگری چیزی نیست جز شخصی که در دل نگرانی های دیگران قرار دارد و این نگرانی ها را با افراد دیگر در میان می گذارد. کسانی که فکر می کنند گزارش دهی صرفاً یک مهارت و حرفه حقوقی است، اشتباه می کنند. بهترین آثار گزارشی، آثار رهایی بخش هستند که با موفقیت در خدمت روابط ظریف انسانی بوده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 65
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9

نویسنده : fasl56
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید